A sütőtököt egyedül én szeretem a családban, úgyhogy erre az ételre is az a sors vár, mint a tökfőzelékre. Évente egyszer-kétszer elkészítem magamnak...

Eddig még sohasem készítettem sütőtökből semmit, csak egyszerűen megsütöttem és megettem. Mostanra azonban megszületett bennem a vágy, hogy kezdjek vele még valamit. Be kell valljam, ez így elsőre nem lett tökéletes. Túl édesnek és töménynek találtam, viszont mikor összekevertem a családnak egyébként készített sárgarépa krémlevessel, akkor szinte tökéletes lett. Úgyhogy ez az étel kap még egy esélyt tőlem, kicsit másképp csinálom legközelebb és meglátjuk hogyan tovább...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ezúttal így készült:
a sütőtököt darabokra vágtam és a sütőben kb 1 óra alatt megsütöttem. Közben
 
kb 3.5 dkg hagymát megpároltam
egy kevés vajon, majd adtam hozzá ugyancsak
kb 3.5 dkg almát hámozva, felkockázva. Ezel is tovább pároltam, majd felöntöttem egy kis vízzel és hozzáadtam a héjából kikanalazott 
sütőtőkből kb 25 dkg-ot. Belenyomtam 
egy fél narancs levét, tettem bele egy
kis kanál mézet majd összeturmixoltam. Vízzel tovább hígítottam és beledobtam egy 
húsleves kocka felét
gyömbért reszeltem bele, 
kakukkfűvel és szerecsendióval fűszereztem,
1 dl tejszínnel finomítottam.
Legközelebb krumplival és sárgarépával enyhítem a tömény tök ízt és kihagyom a mézet...
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr282376036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivanhoe 2010.10.21. 16:02:18

Ez az a leves amiből nem lehet eleget enni. Próbáld ki pirított zsemlekockával és reszelt sajttal. Nagyon finom!
Itt egy kicsit egyszerűbb recept, mi nálunk ezt mindenki szereti: www.mindmegette.hu/sutotok-kremleves.recept

cérnamama 2010.10.25. 19:37:56

ezzel a sütőtök krémlevessel indulhatnál a T HOME
receptversenyén ..sütőtökből...
süti beállítások módosítása