Sok olyan étel van, ami a négy fős családunkból csak háromnak kedvence, de olyan, amikor a férjem lóg ki a csapatból, talán csak egy. A spenót. Arra nem emlékszem, hogy gyerekkoromban nekem milyen volt a viszonyom a spenóthoz (csak gyanítom, hogy nem jó...), az viszont biztos, hogy kedvenccé a németországi bébiszitterkedésem alatt vált. Nem mintha ez valami német specialitás lenne, de ott találkoztam először a főzeléktől eltérő elkészítési móddal. Így ott jöttem rá arra is, hogy bár nagy fokhagyma rajongó vagyok, a spenóttal együtt nem szeretem. Nekem ehhez szerecsendió illik. Így aztán sikerült a gyerekeket is úgy szocializálni, hogy a spenót az jó és ha a férjem nem ebédel itthon, viszonylag gyakran szerepel a kívánság listán a spenótos tortellini.

És hogy hogyan jön ide még a spenótos lepény is. Úgy, hogy én így szeretem a legjobban és mert ezúttal nekem korábban volt ebéd, mint a gyerekeknek, hát külön is főztem...

És igen, tudom, nincs szezonja, de hát azért még megkívánja az ember!

A spenótos tortellinihez oda teszek főni

25 dkg készen kapható tortellinit (jellemzően sonkásat szoktunk). Közben az előzőleg már kiolvasztott fagyasztott

spenótot (450 grammos natúr, nem ízesített, mert a fokhagyma, ugye...) felengedem

1 dl tejszínnel,

sózom, borsozom, reszelek bele

szerecsendiót és pár percig főzöm, kissé besűrítem. Elkészítem a sajtmártást,

2 dkg vajat megolvasztok, picit elforralom belőle a vizet, majd belekeverek

2 dkg lisztet. Pár percig kevergetve pirítom, de nem hagyom, hogy megszínesedjen a liszt. Felöntöm

2 dl tejjel és amikor visszasűrűsödött, akkor beleteszek

2 natúr kockasajtot (5 dkg) és további kevergetés közben (ha szükséges, akkor kis vizet teszek még hozzá) fűszerezem

sóval, borssal, szerecsendióval. Ha minden elkészült, akkor a leszűrt lecsöpögtetett tortelliniket összekeverem a spenót 2/3-ával és a tetejére öntöm a mártást, majd sütőben 200 fokon 20 perc alatt megsütöm. 2-3 adag lesz belőle.

A lepényekhez 1 személy részére

2 tojást összekeverek

2 evőkanál liszttel,

1 mokkáskanál sütőporral és annyi

tejjel, hogy kb palacsinta tészta sűrűségű legyen. Ebből a mennyiségből aztán 2 db lepényt sütök a palacsinta sütőben. Megtöltöm a fenti spenót 1/3-ával (15 dkg), négybehajtom, majd a tetejére jöhet 1 adagnyi sajtkrém (1 dkg vaj és liszt, 1 dl tej, 1 kockasajt-ezúttal természetesen ezt is a többivel együtt készítettem). Ha épp meleg a sütő akkor oda dugom be pár percre, ha nem, akkor megteszi a mikro is. Így nézett ki:

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr442388317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása