Avagy hamis osso buco. Évekig készültem, hogy ezt megfőzöm: borjú lábszár keresztben szeletelve, így középen a velőscsont, körben a szaftos husi, mindez vörösboros, zöldséges mártásban... Jól hangzik, igaz? De nem olyan egyszerű ám keresztben szeletelt borjú lábszárhoz jutni, vagy csak nagyobb elánnal kellett volna kersesni? Mindenesetre a nyáron egyszer megráztam magam és azt mondtam, hogy én már nem várok tovább, megfőzöm sertéscsülökből... Ami nyilván nem ugyanaz az étel, ellenben ez is nagyon finom.  Azóta már többedszer készítettem, csak nem írtam le, hogy pontosan hogyan. Így aztán most egy picit paradicsomosabb lett a kelleténél, de most már le van írva a recept, a következő megint tökéletes lesz!

Egy nagyobb sertés csülköt keresztben háromfelé vágatok a hentessel (ezúttal a jóember kicsontozta, így anélkül került elkészítésre). A darabokat

sózom, borsozom és

lisztben megforgatom, majd

kevés olajon minden oldalukat alaposan körbepirítom. A megsült húsdarabokat kiveszem, félreteszem és a visszamaradt zsiradékban lepirítok kis kockákra vágott

1 nagy hagymát,

1 nagy sárgarépát,

1 kis darabka zellert. A végén adok hozzá

3-4 fokhagyma gerezdet lereszelve. Ezután jön a

4-5 db hámozott paradicsom szintén felkockázva (ez már a csökkentett mennyiség a 8 helyett), majd beleöntök

1-1.5 dl száraz vörösbort. Fűszerezem

babérlevéllel, kakukkfűvel, majorannával, rozmaringgal, petrezselyemmel. A zöldséges raguba ekkor helyezem vissza a hússzeleteket és szép lassan puhára párolom. Lehet sütőben is készíteni, de én szívesen csinálom az ilyen típusú ételeket pároló serpenyőben. Ha a hús elkészült, megint kiveszem míg mártást összeturmixolom, majd pár percig még együtt rotyogtatom és

reszelt citromhéjjal ízesítem. Sütőben sült krumplival és sárgarépával szoktam köríteni.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr372141651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2010.11.28. 10:19:09

a csülköddel szemezgettem, és az aranygaluskám majdnem megégett.

keresztcérna 2010.11.29. 14:39:16

Ez igen.Szerintem kész szakácsnő vagy.Főállásban csinálod? Nagyon gusztusos, szinte látszik, hogy finom is.
süti beállítások módosítása