Nálunk otthon nem a hal, hanem a pulyka számított karácsonyi hagyománynak, így mikor karácsony első napján a szüleimet láttuk vendégül, szinte magától adódott, hogy pulykát készítsek. Egészben azonban nem akartam sütni, így a melle húsa mellett döntöttem. De hogy senki se találja túl száraznak, ezért kívülről baconbe burkoltam, belülre pedig kétféle tölteléket készítettem. Mindjárt hasznát is vettem az ajándékomnak: mérhettem a hús belsejének hőmérsékletét (70 foknál akartam kivenni, de 75-nél sikerült). Igazán finom lett, szaftos és ízes, ráadásul hidegen is igen jó vacsorára, reggelire.

4 db fél pulykamellről (összesen kb 2.5 kg) előbb levágtam azt kis különálló húsrészt (nem tudom, van-e ennek valami neve), ezeket most nem használtam, a nagy darabokat pedig úgy vágtam ketté, hogy teljesen szét nem vágtam őket, hanem mintegy kiteríthetővé váltak.

Sózás után ide került a kétféle töltelék:

Gombás:

0.5 dkg gombát apróra vágtam,

1 fej hagymát ugyancsak és

sóval, borssal megpároltam öket. Mikor kicsit kihűlt, ütöttem bele

1 tojást, szórtam bele

kevés zsemlemorzsát, majd fűszereztem

kakukkfűvel és adtam hozzá

5 dkg krémsajtot.

Aszalt gyömölcsös:

5-5 dkg aszalt szilvát, sárgabarackot és meggyet kisebb darabokra vágtam, majd kevés vízben főztem, puhítottam őket,

szegfűborssal fűszereztem és hogy az állaga krémesebb legyen, tettem bele

2 kanál szilvalekvárt is. Betöltéskor pedig nyomtam még bele egy csíkban

camambert sajtot.

A húst összetúztem hústűvel, majd

baconbe burkoltam (pont 40 dkg kellett hozzá), majd 200 fokon előbb alufólia alatt, majd nélküle kb 1.5 - 2 órát sütöttem. Az az igazság, hogy ezúttal nem az időt, hanem a maghőmérőt néztem...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr212536656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

díva naíva 2010.12.29. 11:52:29

tehát hasznos volt az ajándék :)) jól kinézős meg az ünnepi menü :)
süti beállítások módosítása