Túró Rudi torta

Címkék: torta túró

2011.02.14. 08:30

Na, beálltam én is a sorba... (ez a Doctor Pepper féle változat, a brownie alj nagyon bejövős!) De mi mást tehettem volna, mikor van egy fiam, aki Túró Rudi rajongó, ellenben a torták/sütemények csak nagyon korlátozottan hozzák lázba... Úgy gondoltam, ez tehát a tökéletes választás. És a vendégek mélyen egyet is értettek ezzel, mindenkinek nagyon ízlett és határozottan Túró Rudi ízűnek mondták. Egyedül az ünnepelt volt más véleményen. Nem egyszerű az élet...

Azt viszont már határozottan értem, hogy miért mindenki csak egészben fényképezte ezt a tortát. Gondolom azért, mert a szeletelés nem csak nekem volt problémás. Lehet, hogy valamit segített volna, ha a csokibevonatból nem hagyom ki az olajat, ha vékonyabb a réteg, de azt hiszem, alapvetően ez nem egy jól szeletelhető torta... Talán eleve tortaszeletnyi lapokat kellene a csokiból önteni, és úgy rátenni, ahogy a Dobosra szokták a karamelles piskótát... A felirathoz és a bevonathoz még annyit mentegetőzésképpen, hogy bucira kötött mutató ujjal ennyire voltam képes...

hozzávalók egy 24 cm átmérőjű formához:

A brownie alaphoz:

125 gr puha vajat habosra keverünk

150 gr cukorral, majd hozzáadunk

2 tojást,

75 gr lisztet, végül

125 gr étcsokoládét olvasztva, majd a tortaformába töltjük és 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütjük, kihűtjük.

A túrókrémhez

375 gr (2x) túrót

1.5 dl (2x) tejszínnel,

5 dk cukorral (2x) és 

1 cs vaníliás cukorral (2x) és

fél citrom reszelt héjával (2x) összeturmixoltam és

1 gr zselatinnal (2x) fixáltam. Ezt a krémet a brownie alapra tettem (a tortaformában), kihűtöttem és 10 dkg (2x) tortabevonóval megkentem (hogy minél jobban hasonlítson az igazi rudira). Ezután ismét egy újabb adag túrós krémet készítettem, majd ezt is bevontam csokival. Díszíteni nem fontos, aztán már csak a szeletelés van hátra...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr962648524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2011.02.14. 14:31:13

már értem, miért ropogott a túró között a csoki..a túró és a máz emeletes!
süti beállítások módosítása