Céklakrémleves

Címkék: leves cékla

2011.09.15. 08:30

Céklarajongóknak és vállakozókedvűeknek! Nálunk a normál (bolti, üveges) céklasaláta 4-ből 3 arányban kedvelt, ennek ellenére kellett hozzá egy év, mire vállalkoztam ennek a levesnek az elkészítésére. Mert lássuk be, ez azért egy kicsit bizarrnak tűnik, a mi magyar konyhánkban. De most elszántam magam, vettem 3 gumót és a padlizsánokkal együtt ezt is megsütöttem. Azért biztosra mentem, mert főételként muszakát tálaltam, nehogy valaki éhen haljon... Mindenki megígérte, hogy megkóstolja és a látvány hatására tán még valódi kedvet is kaptak hozzá, ennek ellenére rajtam kívül a többiek csak az ehető kategóriába sorolták végül... Nekem viszont ízlett!

1 nagy fej hagymát

fél almával (darabolva! :) ),

némi őrölt köménnyel együtt

kevés vajon megpirítottam, majd hozzá adtam

kb 50 dkg sült céklát. Felöntöttem

kb 1 liter csirke alaplével,

csipet őrölt korianderrel ízesítettem, pár percig főztem, majd az egészet leturmixoltam.

2 dl tejfölt

1 kiskanál liszttel kikevertem, majd hőkiegyenlítéssel behabartam a levest. Pár perc főzés után késznek nyilvánítottam, tálaláskor hígitott tejföllel díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr963221180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása