Vajhal citromos mártással

Címkék: hal citrom vajhal

2011.09.17. 08:30

Első vajhalas próbálkozásom. Enni ettem már korábban is itt-ott, de itthon most készítettem először. Pedig nagyon finom halféle, érdemes kipróbálni, bár arra azért érdemes figyelni, hogy nagyobb adagban, egyéni érzékenységtől függően, okozhat gyomorpanaszokat (hasmenés). Nálunk úgy tűnik, lesz ezzel némi probléma (a gyerekek részéről), úgyhogy kétséges, hogy bekerülhet-e a repertoárba. Ezzel együttt továbbra is megpróbálom tartani, a ha nem is heti, de legalább kéthetenként halevést. 

Épp azért, mert magának a halnak igen kellemes íze van, nem érdemes túlbonyolítani a dolgot.

Fejenként max 15 dkg halat sózók, citromos borsozok és

vaj és olíva olaj keverékén megsütök. A visszamaradt zsiradékba

1 kiskanál lisztet teszek, kevergetés közben kb

1 dl vizet, majd

1 dl tejfölt adtam hozzá,

fél citrom levével ízesítettem, majd

sóval, borssal, picike fokhagymaporral (mármint legközelebb, mert most picit sok lett). Pár percig forraltam, míg besűrűsödött, ill. a liszt megfőtt. Párolt rizzsel és sárgarépával körítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr383229600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása