Én még úgy szocializálódtam, hogy a Valentin-nap nem ünnep. Sőt, Valentin nap még nem is volt, legfeljebb Bálint...  Esteleg angolórákon eshetett szó valamiféle angolszász szerelemünnepről, de én németes voltam. Aztán egyszer csak azon vettem észre magam, hogy február elejétől mindent ellepnek a kis piros szívecskék. Naná, hogy totális ellenérzéseket keltett bennem. No de mit tehet szegény Valentin a fogyasztói társadalom fonákságairól? Pont annyit, mint a kis Jézus a karácsonyi őrületről... Nem, nem lettem Valentin-nap ünneplő, de olykor talán mégsem árt tudatosítani magunkban, hogy minden párkapcsolatnak szüksége van ünepekre. Legyen az valamiféle évforduló, vagy akár Valentin-nap. Amikor viccesen, vagy romantikusan kifejezésre juttatod, hogy mennyire fontos neked a másik. Ennyi. Meg egy brownie... Totális siker volt!

A recept Dr.Peppertől.

A brownie:

10 dkg puha vajat habosra kevertem

12.5 dkg cukorral (legközelebb 10 dkg is elég lesz), majd hozzáadtam

7.5 dkg tojást (kb 1.5 db tojás, adagfelezésből kifolyólag), aztán

5.5 dkg lisztet, végül

10 dkg olvasztott csokoládét (nem túl melegen). A habosra kevert masszát 17x23 cm-es tepsiben sütöttem 175 fokon. Az eredeti recept szerint 40 percig kellett volna, de ez tutira sok, én 35-nél kivettem, de így is túl sült. A lényeg, hogy nem kellene a belsejének teljesen szárazra sülnie. A szárazságon szerencsére lehet segíteni, akár lekvárral, akár a következő habbal.

1.25 dl tejszínt félig felvertem

1 csomag vaníliás cukorral, majd hozzáadtam

7.5 dkg eperpürét és

1 csomag habfixálót. A kész habot habzsákba töltöttem és a brownie tetjére nyomtam . Valentin-nap alkalmával szivecske formákat szúrtam ki a sütiből, normál esetben a kockák is megfelelnek... 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr844119043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása