Marcipános meggyes pite

Címkék: meggy marcipán sütemény

2012.07.06. 08:30

Ez is a lányom születésnapi kívánsága volt. Pontosabban az, hogy valami marcipánost szeretne. Mindegy, hogy milyen formában, mivel párosítva, csak marcipános legyen. Az lett. No meg meggyes, mert az volt itthon éppen egy vödörnyi, anyukám jóvoltából. A meggy és a marcipán pedig igen jó együtt,ez a süti pedig igen jól sikrült. Nálam az a mérték ilyenkor, hogy arra gondolok, ha ezt most egy cukrászdában tennék elém a profik, akkor elégedetten dőlnék-e hátra, hogy ez igen! Nos, ez most megtörtént! Omlós tészta, lágy krém, marcipán és gyümölcs tökéletes arányban, ízekkel és állagban. Elkészítése sem ördöngősség, sokszorosan megéri a befektetett munkát!

marcipános meggyes pite.JPG

Először a pite tésztáját készítettem el.

22.5 dkg lisztet,

12.5 dkg vajat,

5 dkg cukrot,

1 tojás sárgáját és 

egy csipet sót a késes aprítómban morzsásra kevertem, majd

1 evőkanál tejföllel összegyúrtam. Fél órára hűtőbe tettem. Közben elkészítettem a vaníliás pudingot

fél zacskó pudingporból

2.5 dl tejjel és

2 evőkanál cukorral. félre tettem. A tésztát egy 20x30-as tepsibe nyújtottam úgy, hogy pereme is legyen, majd villával megszurkáltam. 180 fokos sütőben színesedésig sütöttem. 

15 dkg marcipánt akkorára nyújtottam, hogy éppen a pite aljába illeszkedjen, erre tettem a pudingot, belenyomkodtam 

kb, 30 dkg magozott meggyet és 10 percre vissza tettem a sütőbe. Miután kihűlt tortazselét tettem a tetejére. Fogyasztásig hűtőben tartottam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr644614430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása