Sose hittem volna, hogy a füvet túl lehet locsolni. De nálunk ez most megtörtént. Nagy baj azért nincs, 30 fokban hamar utoléri majd magát a talaj nedvességtartalma... A cukkinit azonban nem lehet túlöntözni. Ontja a virágokat, így most először annyi van egyszerre, hogy lehetőségem nyílt végre rántott, pontosabban bundázott (hiszen nálunk a "rántott", az más valamit jelent) cukkini virágot készíteni. A mediterrániumban tett utazásaim során mindig megcsodáltam a piacokon a cukkini virágokat (meg az articsókát, meg a lila paradicsomot és a fehér padlizsánt és az óriási babot és a....), Budapesten a nagy piacokon is biztosan akad, de nálunk én még sohasem láttam. Így most, hogy saját termésből készülhetett, dupla örömöt jelentett. Gyönyörű valami ez! Bár részemről a szebb, mint jobb kategória lett végül, a férjem nagyon odavolt érte. Szóval, ha lesz még virág, lesz ismétlés is!

cukkini virág nyersen.JPG

cukkini virág sütve.JPG

És bár azt a fiam is elismeri, hogy ami szép, az szép, azért komoly aggodalmat láttam az arcán, hogy lesz-e más is a virágokon kívül... Természetesen lett. Ugyanabba a sörtésztába, előzetesen fokhagymás tejbe áztatott csirkemell csíkokat is mártogattam. 

Mind a cukkini virágokat, mind a húsdarabokat először lisztbe forgattam, majd ezután a következő tésztába:

2 tojást összekevertem 

20-25 dkg liszttel, majd annyi

sörrel öntöttem fel folyamatos kevergetés közben, hogy sűrű palacsinta tésztát kapjak.

Sóval, borssal ízesítettem. A húsokat közepes, a virágokat magasabb hőmérsékletű bő olajban sütöttem ki.

Köretként pedig egy laza, zöldfűszeres spagetti készült:

Olíva olajon picit megfuttattam

1 nagy gerezd fokhagymát lereszelve, majd a tűzről lehúzva beletettem a nagy csokor

bazsalikom és a petrezselyem felét. Mikor a tészta kifőtt, átszedegettem a fűszeres olajba (kis víz nem baj, ha átkerül, a tészta halála, ha kiszárad), sóztam, borsoztam, hozzáadtam a fűszernövények másik felét, kicsit átforgattam és gyorsan tálaltam is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr434682269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2012.08.03. 08:08:36

bekukucskáltál minden virágsziromba, nincs-e benne egy méhecske, netán hangya? Gondolkodom, hogy meglepinek a vasárnapi rántott húsi, cukkini mellé 1-2 virágot is beáldozok.
süti beállítások módosítása