Ööööö.... Említettem már, hogy totális rizottó rajongó lettem? Igen, tényleg? Nahát... Legszívesebben minden nap ezt ennék. Egyre jobban csinálom és egyre világosabban látom, hogy a lehetőségek száma végtelen. A recept alapötlete megint Mágnes Dórától, de annak idején, ezelőtt egy évvel, még sem a rizottónak, sem a garnélának nem mertem nekiállni. De most már igen. És csak bátorítani tudok mindenkit. Sem a rizottó, sem a garnéla nem ördöngösség, ellenben nagyon finom. Olyannyira, hogy mostanra a férjem is egyértelműen rizottó párti lett, annak ellenére éppen most, hogy a tengeri herkentyűk éppenséggel nem az ő világát jelentik. Ez azért sokat mondó, azt hiszem. És innen már csak egy lépés a paella...

garnélás rizottó.JPG

1 kisebb fej hagymát felaprítottam és 

1 evőkanál vajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam  a

15 dkg kerek szemű rizst és ezzel is alaposan átpirítottam. Ekkor ráöntöttem

1.5 dl rozé bort (mert fehér már megint nem volt itthon..). Fűszereztem

pici sóval (óvatosan, mert az alaplé sósságával is számolnunk kell), borssal, sáfránnyal, majd a továbbiakban gyakori kevergetés mellett hozzáadtam még

kb 0.5 l csirke alaplét (a menők készíthetik az alaplevet a garnéla páncéljából is, én egyelőre a tisztított változat pártján állok). Kb a 2.5-ik dl-nél került bele

15 dkg garnéla (többet is elbír), amit előzőleg hideg vízben engedtem fel. Mikor a rizs megpuhult (de nem szétfőtt, itt is az "al dente" állapot a cél), a rákocskák megfőttek, a szaft pedig krémes, jöhet még egy kis luxus:

reszelt parmezánt és mégy

egy evőkanál vajat kevertem bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr594825559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása