Céklás, csokis sütemény

Címkék: sütemény cékla

2012.10.25. 08:30

Évek óta nézegetem már a neten a céklás süteményeket, de nekem csak mostanra jött meg a bátorságom hozzá, köszönhetően a sütőtökös sütemény óriási sikerének. Amely siker ezúttal sem maradt el! Még úgy sem, hogy csokoládé függőség ide, vagy oda, annyi csokit, amennyit ezek a receptek írtak, egyszerűen nem voltam hajlandó beletenni. Végül is, ha egyszerűen csokit akarok enni, akkor azt teszem, és akkor nem keverem, holmi céklákkal... :) De tényleg nem is kellet bele több, így is hatalmas volt a lelkesedés. Ja és hogy miért kell cékla egy süteménybe? Leginkább, csak... No meg azért, mert így egészségesebbé lehet tenni egy édességet. Szerencsére egyúttal finomabbá is, úgyhogy dupla haszon.

céklás csokis süti.JPG

A céklagumókat sütőben sütöttem meg kb másfél óra alatt, nagyobb részéből céklasaláta lett,egy részt azonban lereszeltem és félretettem a sütihez.

2 tojást habosra kevertem 

15 dkg nádcukorral és 

6 dkg vajjal, majd hozzá adtam a

20 dkg céklát is. Ízesítettem

1 evőkanál vanília kivonattal, 

pici reszelt gyömbérrel, majd hozzá szitáltam 

20 dkg lisztet,

2 dkg kakaót,

fél csomag sütőport. Lazán belekevertem 

10 dkg étcsokoládét is apróra vágva. Hőlégkeveréssel 150 fokon kb 35 perc alatt sül meg. Kihűlés után csokit olvasztottam a tetejére, a készlet kifogyása miatt ezúttal tejcsokit.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr204861607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása