Grapefruit dzsem

Címkék: grapefruit befőzés

2013.02.08. 08:30

Ki mondta, hogy télen nem lehet lekvárt főzni? Lehet bizony, például narancsból leginkább. De ha az ember lányának férje véletlenül grapefruitot vesz narancs helyett, akkor abból... Eredetileg persze nem lekvárfőzés volt a cél. Mert a grapefruit nálunk nem menő. Keserű, savanyú, hámozni kell. Eltelt néhány hét, szó szót követett, aztán hirtelen felindulásból elkövetett lekvárfőzés lett az eredmény kármentés jelszóval. Az eredmény meg lenyűgöző. Tényleg nem hittem volna. Nem keserű, csak kesernyés, nem savanyú, csak savanykás és ebben a formában már hámozni sem kell... Nem mondom, meg kellett érte szenvedni, de megérte! És miután az a szenvedés kb fél óra volt, azt hiszem, ez azért nem annyira elrettentő a végeredmény ismeretében.

grapefruit dzsem.JPG

Tehát, fogjuk a gyümölcsöket és meghámozzuk. De úgy ám, hogy egészen a gyümölcshúsig jussunk, javaslok hozzá egy jó éles kést. A lényeg az, hogy minél kevesebb maradjon a fehér hártyákból, mert a keserűségért javarészt az a felelős. Ezután kifilézzük, tehát a gerezdeket elválasztó hártyák közül kivágjuk a gyümölcshúst. Nem tudom, ez minden esetben így van-e, de nekem ez nagyon könnyen ment, szinte nem is kellett a kést használnom, kézzel is el lehetett választani őket egymástól. A művelet közben kicsorgó levet is mentsük meg, pl. dolgozzunk rögtön az edény fölött, amiben a lekvárt fogjuk főzni. A kifilézett gyümölcsöt tetszés szerint kézi mixerrel pürésítsük megfelelő állagúra. Én úgy szoktam, hogy felerészben pépes, fele részben darabos legyen. Ízlés szerint cukrozzuk, én a kb 90 dkg gyümölcshúshoz 30 dkg cukrot tettem, valamint 1 tasak dzsemfixet. Pár perc főzés után kiforrázott üvegekbe töltöttem a lekvárt, majd 1 napra dunsztba tettem. Tökéletes állagú és ízű dzsem lett a végeredmény, hogy az elbűvölő rózsaszín színről ne is beszéljek... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr965043941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása