Már megint egy olyan étel, ami nincs is... Mármint a magyar menzákat kivéve, ahol nagyon is van, sőt az egyik legjobb menzakaja - feltéve persze, ha jól van elkészítve. De ez végül is igaz bármelyikre. Szóval ez a paradicsomos, sonkás, gombás makaróni rántott hússal meglehetősen rejtélyes módon kapta a milánói előnevet. De nem vesztegetnék erre több szót. A lényeg az, hogy nálam az ötlet akkor jött, amikor is morzsás lazacot készítettem ismételten, de nem sütőben, hanem serpenyőben és olyan fantasztikus bunda keletkezett rajta, hogy ihaj. És valamiért erről a bundáról rögtön az ugrott be, hogy a "rántott" húst is lehetne akár így készíteni. (Véletlenek azért nincsenek, olvastam egyszer valahol, hogy az a bizonyos borjú bécsi is hasonlóan készült rántott hússá váló karrierje elején). A tészta pedig tulajdonképpen tényleg egy lehetséges olaszos variáció, még akkor is, ha pont ilyet véletlenül nem csinálnak.

Sertés karajt vásásroltam szeletekben, amelyeket aztán otthon kiklopfoltam,

sóval, borssal ízesítettem, majd közvetlenül sütés előtt

reszelt parmezán és zsemlemorzsa keverékével beszórtam, aztán serpenyőben,

közepes mennyiségű vajon (éppen bevonta a teljes serpenyőt, de magassága még nem nagyon volt ) pár perc alatt megsütöttem. A végén akár pár csepp citromlét is csepegtethetünk rá.

Közben elkészítettem a tésztát is

25 dkg spagettit (mi a makarónit nem annyira szeretjük) megfőztem, miközben a mártást is elkészítettem hozzá.

5 dkg füstölt sonkát felkockáztam

kevés olíva olajon megpirítottam, majd rádobtam

25 dkg gombát szeletelve.

Sóztam, borsoztam, megpároltam, majd

paradicsomszósszal felöntöttem. Ez most nálam egy kis pizzaszósz maradék volt (lehetett volna több...), ami egyébként hámozott paradicsomból, fokhagymából és fűszerekből készült pár nappal ezelőtt.

Tálaláskor a hússzeleteket teszük a tésztára és szórjuk meg reszelt sajttal (akár parmezánnal, akár jó magyar szokás szerint trapistával).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr893496149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.28. 19:54:58

Ez az az étel, amit igazán sosem értettem:)
De most egy kicsit kedvet csináltál hozzá:) Köszi:)
süti beállítások módosítása