sóskaleves

Címkék: leves sóska

2011.04.17. 08:30

A sóska mártásformájában gyermekkorom, főzelékként pedig, egyik kollégiumi szobatársam anyukájának műveként, főiskolai éveim nagy kedvence volt. Leves fomájában tán még sohasem ettem, de ebben az esetben azt hiszem, ez végül is csak hígítás kérdése... És egy újabb olyan étel, amit csak magamnak főzök, de néha talán a szakácsnő is megérdemel ennyit. Direkt nem turmixoltam le, ahogy JO mondaná, rusztikusan kívántam :)

30 dkg sóskát (amiből tisztítás, válogatás után 20 dkg lett)

kevés olajon megpároltam, tettem bele

egy csipet sót,

2 evőkanál cukrot, felöntöttem

2 dl tejjel és

3 dl vízzel, majd 10-15 percig főztem. Közben

1 kiskanál lisztet kikevertem

1 dl tejszínnel és behabartam vele a levest. Pár pecig még főztem és kész. Elvileg csurgatott, vagy buggyantott tojással szokás enni, de én most csak így magában...

1 nagy, vagy 2 kis adag lett belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr262821384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2011.04.18. 08:21:22

Eszti nagymamád 50 éve ilyen sóskalevest főzött!Nem irom le, mi gyerekek, hogy hívtuk.
süti beállítások módosítása