Spárgakrémleves

Címkék: leves spárga

2011.05.10. 08:30

A spárga is azok közé az ételek közé tartozik, amelyekkel közel 20 évvel ezelőtt Németországban ismerkedtem meg. Nálunk még mindig nem sokan fogyasztják, ami nem is meglepő, hiszen én sem találtam egy darabot sem belőle a piacon, pedig tudtam mit keresek... Szerencsére nálunk is megtelepedtek már a hiper-szuperek, úgyhogy ott azért beszerezhető - még ha nem is mindig a legfrissebb és legjobb minőségű... Ezúttal én "lila" spárgát kaptam, ami tulajdonképpen olyan, mint a fehér, egy kis levendulaszínű beütéssel a "héján". A spárgahámozás nem tartozik a kedvenc műveleteim közé, de ha túlesünk rajta egy zöldséghámozó segítségével, utána már gyorsan megy, bármit is készítsünk belőle. Én ezúttal is a krémleves mellett döntöttem, nálunk ez a legjobb módja egy-egy új, vagy éppen régi, csak éppen nemszeretem zöldség elfogadtatásának.

Mivel a levesem sehogyan sem mutatott a képeken, ezért inkább loptam egy képet innen, ahol egyébként is sok érdekes és hasznos dolgot tudhatunk meg a spárgáról. 

0.5 kg spárgát meghámoztam, pár centis darabokra vágtam, majd

kevés vajon párolni kezdtem. Közben meghámoztam

egy közepes krumplit, azt is a spárgához daraboltam, aztán felöntöttem

1 liter csirke alaplével és puhára főztem

sóval, borssal ízesítve. Amikor megfőtt, leturmixoltam és felöntöttem

2 dl tejszínnel, majd ezzel is összeforraltam. Még egy kis

szerecsendióval ízesítettem és tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr372888211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása