spárga hollandi mártással

Címkék: spárga

2011.05.24. 08:30

Bár szeretem a munkámat, egy dolog nagyon bánt benne. Májusban van a csúcsszezon, így aztán az év legszebb hónapja számomra a négy fal között telik, ahelyett, hogy kirándulni járnánk, virágokat ültetnék, bodzaszörpöt gyártanék, piacon nézelődnék, hogy aztán a sok friss gyümölcsből, zöldségből finomságokat főznék. Ehelyett menüket eszünk hol ebben, hol abban az étteremben, igen változó minőségben... De hétvégén azért futja egy-egy gyors ebédre, ilyenkor aztán igyekszem a szezonális kínálatból válogatni. Így aztán most újra spárga, a klasszikusan egyszerű változat. Sajnos a mártás nem lett az igazi... Így van ez, most már nagyképű voltam és elnagyoltam, mert a tavalyi első tökéletes lett...

0,5 kg spárgát meghámoztam, végét levágtam, majd

sós, cukros, citromos vízben megfőztem (állítva, a végek kikandikáltak a vízből).

A hollandi mártáshoz:

3 tojás sárgáját

3 evőkanál vízzel,

sóval, csipet cukorral, citromlével felverem, majd gőz fölött besűrítem (nem, nem a tűzhelyen, ezt meghagyom a profiknak legközelebb...). Ezután

10-15 dkg olvasztott vajat adagolunk hozzá apránként, folyamatos keverés közben (tulajdonképpen egy vajas meleg majonézt készítünk).

A spárgát a mártással tálaljuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr632923874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása