cseresznyés, diós pite

Címkék: cseresznye dió sütemény

2011.06.16. 09:00

Pár napja ettem ilyet a keresztanyámnál, azonnal leírtam a receptet, majd itthon megsütöttem. Az enyém mégis más lett... Ki érti ezt? Nekem persze a keresztanyámé ízlett jobban, hogy aztán azért-e, mert itthon én "kínlódtam" vele, nála pedig készen kaptam, nem tudom. De a férjem és a lányom komoly lelkesedést mutattak, úgyhogy nagy baj az enyémmel sem lehetett :) Lehet, hogy én tovább sütöttem a kelleténél, így nekem száraznak tűnt egy kicsit, nem olyan jó szaftosnak, mint az eredeti, a férjem viszont nagyon értékelte a sült, karamellizálódott széleket. Szóval ízlések és pofonok...

Az eredeti recept amolyan "poharas", de én jobban szeretek mérlegen méregetni, így átváltottam a mértékegységeket.

1 tojást habosra keverünk

fél pohár (7-8 dkg) cukorral,

1 cs. vaníliás cukorral

reszelt citromhéjjal, majd hozzáadunk

2 pohár (17-18 dkg) rétes lisztet

1 cs. sütőporral elkeverve, majd

1 pohár (12,5 dkg) joghurtot. Kivajazott tepsibe tesszük (20*30cm),megszórjuk

5 dkg darált dióval, majd kirakjuk

cseresznyével. 180 fokos sütőben sütjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr72976734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása