Isler

Címkék: advent dió aprósütemény omlós tészta

2011.12.19. 08:30

Ilyet is már régen sütöttem, ráadásul nem találtam azt a receptet, amivel annak idején olyan nagy sikert arattam. Úgyhogy következett az immár szokásos módszer, böngészés a neten. TücsökBogárnál találtam aztán egy olyan hagyományos változatot, ami szimpatikusnak tűnt. Nagyon jó lett, fő kritikusom, a fiam, szerint nem olyan jó ugyan, minta cukrászdai, de azért nagyon finom... Hát ennyi... Az itthoni csokibevonás nem egyszerű dolog, részben megfelelő eszközök, részben a gyakorlat hiánya miatt, de a szépség hiányáért talán kárpótol az ellenőrzött alapanyagfelhasználás el (mert linzerféléknél azért bele lehet futni egy-egy szinte ehetetlenül margarinos, avas ízű "remekműbe"...)

48 dkg lisztet képes aprítóban dolgoztam össze (2 részletben)

30 dkg margarinnal, majd

8 dkg darált dióval,

17 dkg cukorral,

csipet sóval,

késhegynyi fahéjjal,

1 citrom reszelt héjával, valamint

2 tojás sárgájával tésztává gyúrtam. 1 órányi pihentetés után kinyújtottam, kiszaggattam a kis korongokat, majd 180 fokos sütőben 8-10 percig sütjük. Ha kihűltek, 2-2 darabot

baracklekvárral összeragasztunk, majd csokival bevonjuk, nekem ehhez a mennyiséghez kb 20 dkg-ra volt szükségem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr233467873

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsonyi fatörzs (Bousche Noél) recept 2011.12.19. 20:19:16

Recept elkészítése - a piskótatekercset kiterítjük, megkenjük a lekvárral, ha túl sűrű likőrrel hígítjuk. A cukrot a tojással habosra keverjük, gőz fölött besűr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2014.02.24. 18:00:25

@chillking: mars haza, jó modort tanulni. kritizálni lehet, de nem tűröm, hogy az én "házamban" a földre köpködj

chillking 2014.02.24. 18:09:22

ne haragudj, ez nekem publikusnak tűnik.
Akkor figyi: Nagyon szép guszta lett, köszi hogy sikerült lekapnod!
@eszterlánc21 az internet globális, nem akartalak megbántani.
süti beállítások módosítása