Most jutott eszembe, hogy ezt a receptet elfelejtettem beírni ide. Még szilveszterre készült, azt hiszem, nem mi voltuk az egyetlen csapat, amelyik ez alkalomból sajtos rudat evett... Igazi magyaros, sós csemege, ahány ház annyi szokás módra. Fényképezni sajnos elfelejtettem, de nyilván mindenki tudja, hogyan néz ki :) Íme tehát az én változatom:

60 dkg lisztet összedolgozok

25 dkg margarinnal és 10 dkg vajjal - én 2-3 adagban a késes aprítóban, majd összegyúrom

2 tojás sárgájával,

1 evőkanál sóval

10 dkg reszelt sajttal és

1-2 kanál tejföllel, hogy szépen összeálljon a tészta. 1 órát pihentetem, majd 2-3 részletben vékony lapokká nyújtom, megkenem tojásfehérjével,

zom, majd megszórom reszelt sajttal, ill. köménymaggal, szezámmaggal, ki mit szeret.  Ezután vágom rudakra (kb 1x10 cm-esekre) 180 fokos sütőben sütöm, különböző ideig, mert mindenki máshogyan szereti, ki világosabban, ki szinte barnára sülve. Ebből az adagból 3 tepsivel lesz.

Miután a férjem a fenti változatot túl zsírosnak találta, a következő alkalommal némileg változtattam az arányokon. Így is teljesen jó lett. És erről már fénykép is van :)

50 dkg lisztet összedolgozunk

25 dkg margarinnal (továbbra is javaslom a késes aprítót), majd

15 dkg reszelt sajttal,

1 tojás sárgájával,

1,5 evőkanál sóval és

2 evőkanál tejföllell összegyúrjuk. Az eljárás a továbbiakban, mint fent.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr673528799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása