Borjúpörkölt tarhonyával

Címkék: magyaros borjú hús

2012.01.12. 08:30

Ebből a kiváló minőségű borjú rostályosból eredetileg valami különleges dolgot akartam főzni, de aztán "csak" ez jött össze. Csak egy pörkölt. Másrészt viszont nagyon finom lett. Igaz, ezt sajnos nem mindenki értékelhette teljes valójában, mert ezúttal egy "gyomros" vírus csapott le a családra. Így aztán volt aki frissen ebédelte, volt aki vacsorára és volt aki csak másnap... De nem is ez a lényeg. Hamár csak a pörköltig jutottam, akkor akartam bele tenni egy kis pikantériát, amit ezúttal a fűszerezéssel értem el. Egy kis ez, egy kis az, de tényleg csak annyi, hogy az ember érezze, hogy ez valami különleges, de ne tudjon rájönni, mit is érez benne.

2 nagy fej hagymát üvegesre pároltam

1 kanál mangalica zsíron, majd rádobtam

1 kg borjú rostélyost felkockázva. Ízesítettem

val,

2 gerezd reszelt fokhagymával,

pirospaprikával,

paradicsommal (1 darabot vettem ki a hámozott paradicsom konzervből),

fél fris paprikával. És amitől más lett, mint a többi:

szegfűbors, borókabogyó, babérlevél és egy iciri-piciri fahéjdarabka mozsárban összetörve és óvatosan adagolva. 1.5-2 óra csendes főzés után nyilvánítottam késznek. A szaftos színhús tökéletesre főtt, a rostélyossal együtt járó néhány komolyabb zsírréteg az nem, de ezzel senki nem is foglalkozott, az íze bekerült oda, ahová kellett...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr163536900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása