Knédli

Címkék: köret kelt tészta csehes/szlovákos

2012.01.20. 08:30

Igazság szerint a 3 nagy szelet bőrös malackarajről elsőre a csehes/szlovákos bő szaftos sertés sült ugrott be. Csak aztán azon morfondíroztam, hogy hogyan fogom ezt knédli nélkül eladni a családnak, mert hogy én olyat nem tudok. Vajon tényleg nem? Miért is ne próbálhatnám meg? Némi tétovázás után bepötyögtem a google-ba és nem tűnt ördöngősségnek az elkészítés. Kiválasztottam a legegyszerűbb variációt (Szemirámisznál), aztán hajrá. Izgultam ám piszkosul, hogy mi lesz belőle, de hál' istennek az aggodalmaim alaptalannak bizonyultak. Nem lett tökéletes, de első próbálkozásra abszolút elfogadhatónak minősítettem és a család sem reklamált hangosan. Szóval felveszem a repertoárba és a gyakorlattal nyilván még tökéletesedik a dolog.

0.5 kg réteslisztet tálba szitáltam, a közepébe mélyedést készítettem, amibe

0.5 dl langyos vizet öntöttem. Ebbe tettem

1 nagy csipet cukrot és

2.5 dkg friss élesztőt. Amikor felfutott, öntöttem még hozzá

2 dl vizet, beleütöttem

1 egész tojást, majd

megsóztam, 2 nagy csipettel. A tésztát összegyúrtam, dagasztottam, kalácsszerű volt az állaga, az elején lágyabb, de a dagasztás hatására szépen összeállt (Ha végképp nem megy, akkor egy kis liszt segít.) 45 perc kelesztés után kissé átgyúrtam, 2 cipót formáztam és még 20 percig állni hagytam. Közben egy nagy lábasba belehelyeztem a pároló betétet (pár száz forintért a legtöbb konyhafelszerelést is áruló boltban kapható), kevés vizet öntöttem alá és felforraltam. A fém betétet kissé beolajoztam, a bucikkal együtt. Eredetileg csak az egyiket akartam egyszerre elkészíteni, de végül mindkettő belefért. Talán ezt kell legközelebb másképp csinálni, kisebb, laposabb darabokat formázni, hogy jobban átjárja a gőz, mert az enyém egy picit száraz lett. Ami viszont teljesen megszűnt akkor, amikor már szeletelve, ugyanígy vízgőz felett melegítettem fel. Nekem ez a mennyiség 30 perc alatt készült el, fontos, hogy közben ne vegyük le a fedőt a fazékról, hogy bent maradjon a gőz.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr303590145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása