Sörös marharagu

Címkék: sör marha hús csehes/szlovákos

2012.01.27. 08:30

A múltkori knédlinek megmaradt a fele - merthogy az adag 6 fős, mi pedig csak hárman ettük. Úgyhogy a felét lefagyasztottam, hogy majd milyen jól jön valamikor. Ez a valamikor aztán alig egy hét múlva következett el... Ez a hét sem a szokásos módon telik, elég nagy az össze-visszaság. A lényeg, hogy előző nap kellett főznöm a gyerekeknek valami jól melegíthető ebédet, tehát praktikusan valami pörköltet, ragut. Így jött képbe a knédli, mint köret (amivel így már nem kellett bajlódnom...), amihez megint csak a csehes/szlovákos emlékek kúsztak be, ezúttal barnasörös marharagu képében. Bár máskor kifejezetten keresem a csontos marhalábszárat (osso bucohoz), most csak jobb híján vettem meg, de aztán nagyon nem bántam meg. Nagyon jó ez a hús az efféle ragukhoz és van annak előnye, ha az ember egyedül főz otthon. Például egyedül eheti meg a velőt, friss zsömlével tunkolva közben a szaftot... (szóval, tutira rendbe jött a gyomrom, mert túléltem :) ) Hamarosan ismétlés várható, mert ki kell cserélnem ezt a béna képet :D

1,5 kg csontos marhalábszárat (vagy 1 kg színhúst)

sóztam, borsoztam, liszttel megszórtam, majd

olaj és vaj keverékén kérget sütöttem rá. Közben elkezdtem hámozni, szeletelni és hozzádobálni a zöldségeket is, először

1 fej hagymát, aztán

sárgarépát, petrezselymet (összesen kb 25 dkg),

fél adag szárzellert (szintén kb 25 dkg). Ekkor öntöttem fel

0.5 dl barna sörrel, majd fűszereztem

fokhagymával, friss kakukkfűvel, pár levélke rozmaringgal (nem elárulni ám!), babérlevéllel, szegfűborssal. Aztán csendes tűzön békésen rotyogtattai néhány órán át, míg a hús vajpuha nem lett és közben sűrű, ízes szaft nem keletkezett. (a sütőbe is be lehet dugni persze, de nekem most így volt kedvem) Amikor kész, lehet enni csak így egyszerűen, kenyérrel tunkolva a levet és hozzá enni a húst és a zöldségeket. De ha finnyás gyerekeknek készítjük knédlihez, akkor a húst vegyük ki, a mártást szűrjük és kissé passzírozzuk át, hús vissza és így tálaljuk. Mindkét változatot kipróbáltam, mindkettő isteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr713859034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása