Medvehagymás nyúlpecsenye

Címkék: medvehagyma nyúl hús

2012.03.15. 08:30

Amikor időnként beszabadulok a METRO húsrészlegébe, akkor nem nagyon lehet velem bírni. Tobzódok a különleges, jó minőségű húsok között, legszívesebben  felvásárolnék minden kezem ügyébe eső dolgot. De hát muszáj szelektálni. Ezúttal egy nyuszi került a kosárba (egy tisztességes adag borjú hús és persze némi friss hal mellett). A nyúlhús múltkori sikerén felbuzdulva nagy kedvvel vetettem magam a netre, hogy aztán végül mégis csak az döntsön, hogy mi van itthon. Például medvehagyma. Lassan itt van újra a szezon és nekem még ott az előző maradéka a fagyasztómban. Aztán, mivel közben a krumplis muffin körvonalazódott bennem köretként, fontos szemponttá vált az is, hogy szaft is legyen a húshoz. Lett is szaft, lehetett tunkolni a muffinokat és szopogatni hozzá a csontokról a fűszeres húst.

Egy alkalmas méretű sütőtál  alját kicsit kivajaztam, majd erre szórtam (csak úgy, még fagyasztottan, az aprított) medvehagymát. Erre fektettem a sóval, borssal, majorannával fűszerezett húsdarabokat, amelyeket gondosan befedtem vékony szeletekre vágott füstölt szalonnával. Alufóliával lefedve 200 fokos sütőbe dugtam egy órára, majd a fólia eltávolítása után a következő órában pirosra sütöttem. A megsült húsokat tálra szedtem, a pecsenyelét a medvehagymával együtt egy lábaskába öntöttem, kapargattam, majd némi tejszínnel mártássá sűrítettem és kevés hideg vajjal selymesítettem. Langyosra hűlt krumplis muffinnal kínáltam. Egy 1 kilós nyusziból 4-5 embert lehet megetetni.

Ja és nem egyszerű ám egy rendes adag húst és mellette muffint sütni egyazon sütőben, de megoldható....

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr244313062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása