Szeretem, amikor vegetáriánus vendégeink érkeznek. Egyrészt azért, mert egyébként is szeretem őket, másrészt azért, mert ilyenkor mindig némi gondolkodásra vagyok kényszerítve, hogy mi legyen a menü. Az eredmény persze az szokott lenni, hogy a húsevő csapat is a vegetáriánus változatot eszi... Mi most rákattantunk az egyben sült fasírtra, így emellett döntöttem, azzal, hogy a vegák gombás, zöldségeset kapnak majd. Aztán, ha már ott volt a gomba, akkor persze került a húsosba is. A szejtán pedig csak úgy jött valahogy, hogy legyen nekik is egy kis fehérje :) A szejtán egyébként nem valami különleges dolog: egyszerűen búza sikérről van szó. 

A sikért ez esetben többnyire úgy használják, hogy fűszerezett vízzel keverik össze egy sűrű masszává, amit aztán megfőznek, szeletelnek és az így kapott szeleteket aztán húsként használják. Én most nem egészen így jártam el, de az eredmény szerintem nem lett rossz.

Fényképezni sajnos elfelejtettem/nem volt kedvem. Majd legközelebb... De talán segítségére leszek így is valakinek ezzel a recepttel.

Kb fél kiló apróra vágott gombát (talán érdemes ledarálni, jobb lesz a fasírt állaga) és 

negyed kiló apró rózsáira szedett brokkolit megpároltam. 

1 szál pórét apróra vágtam, de ezt nem pároltam meg előre. 

3 evőkanál búzasikért annyi vízzel kevertem össze, hogy sűrű, de folyós anyagot kapjak, amit

sóval, borssal, kakukkfűvel és majorannával ízesítettem. Mindezeket összekevertem 

zsemlemorzsával, pirospaprikával, mustárral és a biztonság kedvéért

1 tojással is (ennyit el szoktak viselni, bár elvileg a szejtán is köt, de én nem bíztam benne...). Épp egy őzgerinc formára való lett belőle. 200 fokon addig sütjük, amíg a teteje kellemesen pirulni nem kezd. Kicsit hűlni hagyjuk, majd tálra borítjuk. Ennek sikere teflon esetében nem kétséges, hagyományos forma esetében jól jöhet előzőleg az alufóliával való kibélelés.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr614784393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása