A történet a szokásos. Van itthon körte és kéksajt és kéne valami leves... És mivel a körte és a kéksajt bizonyítottan jó együtt, nem is nagyon haboztam, hadd szóljon! Azért kissé félve tettem a férjem elé, de megette simán, sőt megkapta a "nem is rossz" minősítést. Tényleg nem volt az. Ezzel együtt nemigen főzöm meg még egyszer. Ennek pedig a másnapi melegítés az oka. Maradt egy kevés, gondoltam jó lesz az még nekem a következő napon is. Nem volt jó. Nagyon nem! Nem írom le, mire hasonlított leginkább a szaga is, az íze is:) Szóval, inkább csak bátrabbaknak ez a leves és csakis frissen!

Körtés, kéksajtos krémleves.JPG

1 fej hagymát durvára vágtam (úgyis turmixolva lesz...)

kevés vajon karamellizáltam, majd hozzá adtam 

pár szem kisebb körtét, meghámozva, felkockázva. Felöntöttem vízzel, tettem bele

1 leveskockát,

borsoztam, puhára főztem. Ekkor tettem bele

kb 1 dl tejszínt és

kb 5 dkg kéksajtot (Danish Blue) majd összeturmixoltam és összeforraltam. Ha szükséges, meg lehet még sózni. Sült sonkával kínáltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr864797651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása