Nem, nem merem azt írni, hogy "ájult imám". De az azért tagadhatatlan, hogy ez a kamra takarítási projekt ebből az ikonikus török ételből táplálkozott. Létezik ennek húsos változata, hihetetlenül bonyolult módon is el lehet készíteni, de én ezt most csak így. És eszméletlen jó lett! Tényleg! És nem, senki ne hagyja ki belőle a fahéjat, ha valaki szeretné ezt kipróbálni! Ritkán fordul azért elő velem, hogy ennyire oda vagyok valamiért, de ami jó, az jó!

ájult imám blog.JPG

Kertem utolsó néhány padlizsánjait használtam fel, 4 darabot. Kicsik voltak, nem tudtak megnőni rendesen, szóval normál méretű

padlizsánból elég lesz 2 is ehhez a mennyiséghez. Megmostam, kettévágtam őket, a vágott felüket késsel bekockáztam, megkentem

olíva olajjal, majd megszórtam a Görögországból hozott

muszaka fűszerkeverékkel (fahéj, szerecsendió, boróka bogyó, oregánó, bors). Forró sütőbe dugtam őket és kb fél óráig sütöttem. Közben elkészítettem a zöldséges ragut.

1 óriási hagymát (25 dkg) durvára vágtam és 

olíva olajon pirítani kezdtem, lehet hagyni nyugodtam enyhén karamellizálódni.

Sóztam, borsoztam, majd következett

1 paprika apróra kockázva, majd

2 gerezd fokhagyma lereszelve. Végül 

1 evőkanál paradicsompürét kevertem hozzá. Mikor a padlizsánok teteje már pirulni kezdett, ráhalmoztam ezt a ragut és még egy negyed óráig sütöttem. Kész. Forrón, langyosan és hidegen is isteni. 

2 adag lesz belőle

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr535568569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása