Olajos-túrós süti

Címkék: túró muffin sütemény

2013.12.07. 18:00

A feladat adott volt. Süteményt sütni vaj nélkül. Margarint elvből nem használok, a zsírtól pedig idegenkedem a sütik esetében. Bár kétségtelen, hogy valamikor zsír kell, nincs mese... De most végül az olajnál kötöttem ki. Sütöttem már néhány muffint olajjal, szóval tudtam, hogy működik a dolog, ráadásul valahonnan derengett is nekem ez az "olajos-túrós" kifejezés. Ez a süti kerekedett belőle. Minden rendben volt vele, azt leszámítva, hogy mivel citrom sem volt itthon, aromát tettem bele, de ez rossz húzás volt. legközelebb akkor inkább semmit...

olajos túrós blog.JPG

2 tojást,

15 dkg cukrot,

1 dl olajat habosra keverek, majd hozzá adom a

25 dkg túrót is. Ízesítem 

vaníliával és/vagy reszelt citromhéjjal, csipet sóval. Beleszitálok

20 dkg réteslisztet, amit előzőleg

fél csomag (6 gr) sütőporral kevertem el. Tehetünk bele

mazsolát is. Ha szükséges, kevés tejjel lazíthatjuk a tésztát. Mehet a 20x30-as tepsibe vagy a muffin formákba. Első esetben 30, utóbbi esetben 20-25 perc alatt sül meg légkeverés mellett 160, anélkül 180 fokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr895680473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása