Az úgy volt, hogy megint nem volt semmi ötletem, így aztán megkérdeztem minden környezetemben tartózkodót (élőt és virtuálisat egyarán), hogy ők mit ennének ma délben. Mivel háromból két megkérdezett a brassói aprópecsenyét javasolta, megadtam magam. No meg szeretem is ezt az ételt főzni is, enni is. Aztán kiderült, hogy nincs otthon füstölt szalonna. Találtam viszont kifejezetten húsos bacont. Hm. Azért ez így nem lesz az igazi. Talán, ha egy kis jóféle házizsírral készítem? Alakul. De van itthon gomba is... Mi lenne, ha mégsem brassói lenne... Nos, nem az lett. De ezt nem bánta végül senki sem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy teflon párolóserpenyőben megolvasztotam

5 dkg zsírt és megsütöttem benne

10 dkg csíkokra vágott húsos bacont, majd

20 dkg hagymát és

25 dkg csintén csíkokra vágott gombát. (A többiből hirtelen hamarjában gombalevest készítettem)

Sóztam, borsoztam, majd jöhetett bele a

kb 1 kg seréscomb. Szintén csíkokra vágva természetesen. A párolósepenyőt lefedtem és hagytam szépen előbb levet ereszteni, majd saját levében puhulni, végül zsírjára sülni.

Közben majorannával fűszereztem, ha már brasóinak indult...

Köretként sütőben készíthető sült krumplit készítettem hozzá.

------------------

A fenti adag még az én kamaszgyerekeim étvágyának is sok volt, így a maradékot másnap

1 kiskanál liszttel elkevert

2 dl tejföllel mártásos raguvá alakítottam át, alaposan megszórva apróra vágott petrezselyemmel. Ebben a formájában párolt rizst kínáltam hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr232289063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2010.09.20. 20:55:20

A mai rohanó világban nagyon fontosak ezek az ötletek, hiszen még a konyhatündérek sem robotolhatnak állandóan és mennyi más teendő is van.
3-szori főzésel és ötletekkel tuningolva kell megoldani a hetet.
süti beállítások módosítása