A hétvégi dőzsölés után jól kitartottak a maradékok, de a levesből keddre már nem maradt. Maradt viszont a raguleveshez vásárolt kelbimbóból egy jó maréknyi. Eszembe jutott, hogy egyszer régen főztem már kelbimbóból levest és akkor azt olvastam, hogy jól passzol hozzá a szalonna. Mondjuk azon azért elgondolkodtam, hogy vajon valóban ízében jó-e hozzá, vagy csak a téli hangulat miatt... De ezen most nem értem rá sokat morfondírozgatni, mert gyorsnak kellett lennem. Úgyhogy már vágtam is a szalonnát, lesz, ami lesz... Jó lett!

 

2 dkg szalonnát apróra vágunk és kisütjük. A keletkező zsírra dobunk

1 fej hagymát apróra vágva, és

pár szem egész borsot, majd

egy marék (kb 10 dkg) kelbimbót négybe vágva,

egy szál (kb 10 dkg) sárgarépát félbevégva, szeletelve,

egy közepes (kb 10 dkg) krumplit felkockázva és kicsit együtt pirítjuk őket. Belereszelünk

1 gerezd fokhagymát, felöntjük vízzel, dobunk bele

1 leveskockát és készre főzzük. Ízlés szerint még

sózzuk, borsozzuk,

petrezselyemzölddel megszórva tálaljuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr492402246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása