fokhagymás sajtkrémleves

Címkék: leves sajt fokhagyma

2010.11.06. 08:30

Milyen jó is az, hogy a kolleganőimmel nem csak szakmai dolgokról beszélgetünk, hanem arról is, hogy ki mit evett, főzött a hétvégén... :) Így merült fel a fokhagymás sajtkrémleves ötlete is. Aztán hazajövök és mit találok a hűtőszekrényben? Mindenféle sajt maradékokat. Innen már nem volt kérdés a napi menü leves része.

3 dkg vajon egészen világosra pirítok

3 dkg lisztet, belereszelek

1-2 gerezd fokhagymát, majd felöntöm

1.5 dl tejszín,

1.5 dl tejföl,

2 dl tej valamint

5 dl víz keverékével. (Az arányokon nyugodtan lehet változtatni) Folyamatos kevergetés közben beledobtam

1 leveskockát, majd

15 dkg (tetszőleges) sajtot, amit előzőleg lereszeltem. Fűszereztem

sóval, borssal, szerecsendióval.

Pirított kifli karikákkal kínáltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr892405878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2010.11.06. 09:33:56

"3 dkg vajon egészen világosra pirítok
3 dkg vajat, majd felöntöm..."
A második vaj adag szerintem liszt akart lenni:-)
és hol van benne a fokhagyma?
Én is tegnap reszeltem le egy rakás maradék sajtot, nálam sajtszósz készült belőle spagettihez. Kár, hogy nem tegnap találtam rá a levesedre, inkább azt csináltam volna a sajtmaradékból:-)

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2010.11.07. 08:16:23

@gbsz: köszönöm az észrevételt, javítottam a receptet! :) hiába nézem át többször is megjelenés előtt, mégis mindig marad benne valami... :(
és azért a sajtszószos spegetti se rossz :)
süti beállítások módosítása