vörösboros sütemény

Címkék: bor csokoládé sütemény

2010.11.27. 18:10

Ez a sütemény is a németországi tartózkodásom idejéből származik és azóta se nagyon láttam itthon ilyesmit. Mivel a csülökhöz egyébként is kinyitódott egy üveg bor, hát úgy gondoltam süteményügyileg is élek az alkalommal. És igen, jól emlékeztem, a vörösbor aromája a fahéjjal és a csokoládéval szenzációs triót alkot. Ha létezik egyáltalán ez a fogalom, ez is tipikusan "férfias" sütemény.

Ezúttal őzgerinc formában sütöttem, de volt már soron koszorú forma és sima tepsi is, ezútal a lényeg tényleg a tartalomban van...

 

25 dkg vajat (vagy margarint, de én vaj párti vagyok) habosra keverünk

25 dkg cukorral, majd 

4 tojással is. Hozzáöntünk

1.25 dl vörösbort.

25 dkg liszthez adunk

1 mokkáskanál fahéjat,

1 teáskanál kakaót,

3 gr (csapott teáskanál) sütőport, majd mindezeket a masszához szitáljuk. Beledarabolunk

10 dkg étcsokoládét és ezzel is összekeverük a tésztát. Kivajazott, lisztezett formába öntjük és 175 fokon kb 50 percig sütjük, ajánlatos tűpróbát végezni. Ha kihűlt, csokoládéval bevonjuk és tetszés szerint díszítjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr112457344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása