Ritkán eszünk halat, pedig lenne rá kereslet, főleg a gyerekek és a magam részéről. Így aztán egy apamentes napon halsütés mellett döntöttem. Még sohasem ettünk edddig pangasiust, de attól tartok nem is fogunk. Pedig olyan jól indult. Örültem, hogy nincs átható hal szaga és hogy milyen szépen egyben maradt a húsa sütés közben... Kóstolás után azonban ezek az előnyök gyorsan jelentőségüket vesztették... Pocsolya íze persze egy-egy itthoni pontynak is tud lenni, de ez az átható mocsáríz, amit ez esetben tapasztaltunk, valami döbbenetes volt. Vajon mi vagyunk erre ennyire érzékenyek, vagy csak valami rossz szállítmányt fogtunk ki, nem tudom. Vagy ehhez nem elég az általam a halakhoz jellemzően használt só-bors-citrom szentháromság? Valakinek valami ötlet, tapasztalat?

És hogy teljes legyen az ebéd körüli mizéria, az általam nagyon várt sült zöldségköret sem lett tökéletes. A sárgarépa és a póréhagyma nagyon jó lett, de a kelbimbó nem ízlett. Hozzá kell tennem, hogy nem volt éppen friss, így aztán ez az étel lehet, hogy kap még második esélyt...

És íme, ez a fénykép bizonyítja, hogy attól, hogy valami jól néz ki, még nem biztos, hogy finom...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr142474785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bio-Ritmus 2010.12.02. 09:44:19

Szia, én is vettem már pangasius-filét, de nem volt rossz! Azért nem olyan, mint a lazac,nagyon jellegtelen íze volt, de mocsárízű nem volt! Gondolom, rosszul tárolhatták! Én szavaznék neki még 1 esélyt! :D

olajbogyóka · http://psychogirl.blog.hu 2010.12.02. 13:24:44

A pangasius nekem sem volt meggyőző mikor próbáltam... nem kapott második esélyt.

diobisztro 2010.12.02. 15:08:52

Ne add fel! Mi sem tettük, fagyasztott volt, meg minden, itt egy recept, nem melós egyszerűen jó.
A halnak jó tesz egy kis pác, citromos, mustáros, fűszeres bármi. De lehet, hogy rossz volt, öreg, rosszul csomagolt volt a hal.
diobisztro.blogspot.com/2010/10/capaharcsa-tepsiben.html

hobbychef 2010.12.02. 17:07:20

A fotó nagyon jó, kár hogy nem ízlett. Én már sokszor sütöttem ezt a halat, nekem még nem volt soha gondom vele.

hobbychef 2010.12.02. 17:09:03

Nem tudom miért közöl a hely rossz címet, helyesen:
eshobbychef.blogspot.com

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2010.12.02. 17:15:41

szóval megoszlanak a vélemények... egyelőre nem erőltetem, de pár hónap múlva talán kap még egy esélyt. mindenesetre lesz itthon halrudacska a gyerekeknek, biztos, ami biztos :)

szilvacsatni 2011.01.05. 20:47:12

Na, akkor adjuk még egy lehetőséget a pangasiusnak. Ahogy én készítem: a só-bors-citrom szentháromság kerüljön egy időre a felejtés homályába. A só maradhat. Szóval... A filéket sózom, majd egy serpenyőben a vajat megolvasztom, mikor már meleg, de még nem forró, akkor a szeleteket bele rakom. Ha átsült akkor megfordítom, s ekkor szórom rá az összetört fokhagymát és a petrezselymet. Pár perc sütés után már kész is. Vajon párolt zöldhüvelyű babbal (egész) tálalom. Nálunk mindenki szereti. (Ugyanígy készíthető a tintahal is.)

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.01.07. 09:37:55

@szilvacsatni: nem hiszem, hogy a fűszerezéssel volt a probléma, bár kétségtelen, hogy a fokhagyma-petrezselyem párosítás is egy nyerő ízkombináció
eszterlancfoz.blog.hu/2010/10/29/aprohus_fokhagymas_petrezselymes_raguban

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.11.07. 10:42:09

A pangasius alapból egy kifejezetten finom hal. A minősége azért nem megbízható, mert nagyban függ, hogy melyik haltelepen tenyésztették, és hogy milyen "körülmények" között tette meg az utat Vietnámból Magyarországig. Nekem eddig szerencsém volt vele.
hvg.hu/gasztronomia/20111104_pangasius_hal_recept

agymosott fideszbirka 2013.12.17. 18:02:40

sajnos nagyon elrettentő videokat látni a youtube-on a tenyésztés körülményeiről, én nem mernék nekiállni....
süti beállítások módosítása