kacsa

Címkék: kacsa hús

2010.12.04. 08:30

Még az ősszel jutottam hozzá 2 szép, darabonként közel 3 kilós házi kacsához, amelyek közül az egyiket azon melegében megsütöttem, míg a másik a fagyasztóban landolt. Sajnos az első sütés nem hozta a várt eredményt, így a mostaninál az éppen nagyon trendi (hű de rosszul vagyok ettől a szótól...) konfitálással próbálkoztam. Így már majdnem teljesen jó lett, de egy pici még mindig hiányzott hozzá, hogy tökéletes legyen. Úgy tippelem, az lehetett a baj, hogy nem lepte el a zsiradék teljesen a húsokat. Szóval azt a mellet csak szét kell szednem legközelebb valahogyan és valami nagyobb sütőedényt választanom. De összességében ez már teljesen vállalható eredményt hozott.

Az aprólékokból pedig levest főztem, nagyon finom lett. Az igazi persze az lett volna, ha ebbe a levesbe még egy töltött nyakat is belefőzök, de ehhez most nem vettem a bátorságot...

 

A kacsát szétbontottam, amennyire tudtam. Nem egyszerű ez egy csirkén szocializálódott nő számára, kemények a csontok és az anatómia is eltérő némileg. Így tehát a sütőbe került a melle, a két combja, a hát egy darabja, valamint a két szárnya. A húsokat sóztam, borsoztam, majorannáztam és hagyma, fokhagyma és almadarabokból álló ágyra fektettem, majd 20 dkg libazsírtl tettem a tetejére. Számítva arra, hogy a kacsából is sül még ki bőven. 150 fokos sütőben 3.5 órán át sütöttem, közben kétszer megfordítottam a húsokat. A végén a bőrös felükkel felfelé rágrilleztem egy kicsit. Párolt lila káposztával és krumplipürével tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr652477307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása