Mióta Mazsánál megláttam ezt a receptet, azóta kívánom egyfolytában. Szerintem napközis korom óta nem ettem ilyet. És mikor lenne jobb alkalom megsütni, mint amikor két beteg gyereket kell vígasztalni... A dolognak egyetlen bökkenője van. Ez a süti merénylet minden, a vonalaira vigyázni próbáló ember ellen, mert ugyan ki tudna ellenállni a tömény vanília illatnak és a tepsi alján a kiolvadó cukorból, vajból és a rálocsolt tejszínből keletkező karamellnek...

2.5 dkg élesztőt felfuttatunk

1 dl langyos tejben,

1 csapott evőkanál cukor társaságában. Közben

3 tojás sárgáját összekeverjük

1 másik csapott evőkanál cukorral,

1 csipet sóval és

1,6 dl tejjel, majd mindezeket

50 dkg liszttel összegyúrjuk, végül hozzáadunk még

5 dkg puha vajat is. A tésztát alaposan kidolgozzuk, majd meleg helyen duplájára kelesztjük. Közben

10-15 dkg vajat habosra keverünk

18 dkg cukorral és

2 cs. vaníliás cukorral (minél igazibb, annál jobb). A kinyújtott tésztát ezzel kenjük meg. Megszórhatjuk mazsolával is, ahogyan én is tettem a felét. A másik mazsolátlan maradt, mert a fiam megint a mazsolakivadászós korszakát éli... Feltekerjük, majd felszeleteljük (nekem 20 db lett)

szeletelt mandulával is megszórhatjuk, majd 200 fokos sütőben 18-20 percig sütjük. Ekkor a csigákat megöntözzük

2 dl tejszín és

1 cs vaniliás cukor keverékével, majd még 5 percig sütjük. Kicsit hagyjuk a tepsiben, hogy minél többet magába szívjon még a keletkező karamelles szószból. (ha szilikonos alátéten sütjük, akkor később sem lesz baj a kivétellel, sima tepsi esetén azonban a cukor marasztaló lehet...)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr952600288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicabajusz (törölt) 2011.01.26. 13:13:37

Nagyon nyami.... :) Beleharapnék azonnal! :)

cérnamama 2011.01.26. 20:47:36

mennyei illat lehetett....

Mazsom · http://www.mazsakonyhaja.blog.hu 2011.01.27. 12:09:15

Szia! Nagyon örülök, hogy megsütötted. Szuperul néz ki, kedvet kaptam, hogy én is megsüssem újra. Szia, Mazsa
süti beállítások módosítása