Valahol írtam már, hogy nem vagyok feladós fajta... Mikor a gyerekek újra sült csirkét kívántak, úgy döntöttem ezt a novemberi ebédet játszom újra. És ezúttal flottul mentek a dolgok. A sütő sütött, így a csirke bőre ropogósra sült, a korianderes, majorannás ízesítés újfent tetszést aratott. Ami változott az csupán annyi volt, hogy a kelbimbó mellé sárgarépa is került, nem rontotta el, sőt... 

2010.11.19.

Nem szeretjük a régi dolgainkat újakra cserélni, mert sajnos az a tapasztalat, hogy noha az újak tetszetősek, nem mindig tudnak többet, cserébe hamar tönkre mennek és nem javíthatóak, csak cserélhetők. Így jártunk már tévével, mosógéppel, konyhai robotgéppel is. Előre rettegek, mi lesz, ha a mosogatógépünk is megadja magát. De először még a sütővel lesz baj. Nem, nem lesz, van. 15 éves és mostanában nem mindig jön össze benne az a hőmérséklet, aminek kellene, elkopott a hőmérséklet szabályozó gomb. Így aztán a mai sült csirke már vagy 40 perce nézelődött a sütőben, mire rájöttünk, hogy valami nem stimmel. Akkor aztán odacsavartunk neki, de így meg persze kívülről előrébb járt már a dolog, mint belülről... Szóval nehéz szülés volt és közben mintegy mellesleg a szalonnás kelbimbó várakozott majd egy órát, ami egyáltalán nem tett jót neki. Eddig nem tudtam, miért lett egyszer jó, máskor pedig kevésbé jó ez a zöldség, de ez is kiderült böngészés közben. A titok az, hogy nem szabad túlfőzni, mert attól megkeseredik és előjönnek a kellemetlen kénes szagok. Most nagyon figyeltem, frissen kóstoláskor még tökéletes volt, de egy óra múlva már nem annyira. No majd legközelebb, ha már jó lesz a sütő...

A csirkedarabokat

hagyma és fokhagyma szeletekre fektettem, miután

sóval, borssal, majorannával és korianderrel fűszereztem, majd sütőben megsütöttem.

A körethez

50 dkg apróbb kelbimbót (lehet sárgarépával vegyesen)5-6 percig főztem

1 húsleves kockával ízesített vízben, majd lecsöpögtetem és egy serpenyőbe dobtam őket, amiben előzőleg

10 dkg apróra vágott bacont pirítottam meg. Picit összerázogattam, kevergettem,

megborsoztam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr752461656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2011.01.29. 15:19:06

megsütöttem a vaníliás csigát, egész héten kivántatta magát, nagyon finom!
süti beállítások módosítása