almás süti mandulával

Címkék: alma mandula sütemény

2011.04.05. 08:30

Az almás sütiket sem bírom kétszer egyformán csinálni... Ez most különösen jó lett, a tészta a belereszelt almától szaftos, puha, a tetején a mandula ropogós. A legbiztosabb mérce pedig az, hogy villámgyorsan fogyott el.

Most vettem észre, hogy a receptből kifelejtettem a zabpelyhet, ami az almából szátmazó nedvességet magába szívja. Eredetileg mazsolát szerettem volna, de az is épp kifogyott... Remélem, még nem késtem el a módosítással :)

8 dkg cukrot és

4 dkg mézet habosra keverünk

1 tojással, majd hozzáadjuk az

1 dk olajat,

1.5 dl tejfölt. Beleszitáljuk az összekevert száraz hozzávalókat, a

20 dkg lisztet,

1 csapott teáskanál szódabikarbónát,

1 púpos teáskanál sütőport, ízlés szerint

fahájat, majd

5 dkg zabpelyhet (vagy mazsolát)

25 dkg reszelt almát.

A tésztát egy 20x30-as kivajazott, kilisztezett tepsibe öntöttem, a tetejét bőven megszórtam

szeletelt mandulával és

kristálycukorral. 180 fokon 1 órát sütötem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr922800366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása