Medvehagyma-krémleves

Címkék: leves medvehagyma

2011.04.10. 08:30

Annyit hallottam már az utóbbi 1-2 évben a medvehagymáról, de csak most először sikerült hozzájutnom. Most azonban mindjárt fél kilót vettem a piacon - 400 forintért... Úgyhogy már látom a következő napok menüjét: medvehagyma medvehagymával. Kezdtem persze a levessel, bízva abban, hogy krémlevesként ezt a (szó szerint) zöldséget is el tudom adni a családnak. És lőn! Bár a fiam brokkoli ízűnek titulálta, ami nem feltétlenül dícséretet jelent, a többség igen kellemesnek találta. Sőt, legközelebb azt hiszem lehetek bátrabb a töménységet illetően, lehet több a medvehagyma a krumplihoz képest, esetleg csak egy kis liszttel sűrítem majd. Egyébként szándékosan nem fűszereztem túl, kifejezetten a növényke saját ízére voltam kíváncsi.

15 dkg medvehagymát megmostam, felaprítottam és

kevés olajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam

kb 15 dkg krumplit is, felöntöttem vízzel,

sóztam, borsoztam és készre főztem. Ekkor

2 dl tejszínnel együtt összeturmixoltam,

szerecsendióval ízesítettem és már tálaltam is.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr572802298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresztcérna 2011.04.12. 20:46:23

Ez igen.Szeretem a medvehagymát.Én nyersen salátának eszem. Sok gyógyhatása van.A leves guszta.
süti beállítások módosítása