stíriai metélt

Címkék: túró édes második

2011.04.15. 08:30

Állandóan szondázom a környezetemet, hogy ki mit evett, főzött legutób, gyűjtöm az ötleteket. Ez is most egy kedves ismerősöm ebédbeszámolója után készült. Anyukám sokszor készített ilyet régebben, de már nagyon régen ettem, akár nála, akár máshol. Igazán jó, hogy eszembe juttattad! A gyerekeknek is ízlett, bár azt hiszem, náluk az édes, túrós dolgokkal nem is nagyon lehet mellélőni...

Először elkészítjük a túrós tésztát:

20 dkg lisztet összegyúrunk

50 dkg túróval,

1 tojással,

egy kanál tejföllel és

egy csipet sóval. A tésztát gyufaszál vastagságúra nyújtjuk, majd 1 cm-es csíkokra vágjuk, sós vízben kifőzzük (1-2 perc alatt megvan). Alaposan lecsepegtetjük, majd összekeverjük a következő öntettel:

3 tojás sárgáját kikeverjük

2 evőkanál cukorral,

1 cs vaníliás cukorral,

4 dkg vajjal,

2 dl tejföllel,

reszelt citromhéjjal, majd

3 habbá vert tojásfehérjével, valamint

mazsolával (én csak a fele adagba szoktam tenni a fiam miatt). Az öntetes tésztát egy kivajazott, zsemlemorzsázott 20x30-as tepsibe öntöttem és 200 fokon kb fél óra alatt megsütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr732812399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása