Az utolsó medvehagyma adag felhasználása... Úgy gondoltam, a gulyásleves előtt, után, közben jól esik majd egy kis sós csemege is a stíriai metélt mellett. Jól is esett nekem és a férjemnek, a gyerekeknek túl zöld volt ez még a kóstoláshoz is. Nagyon jó lett, annak ellenére is, hogy a sütőm megint elkezdett szórakozni velem. Rejtély, hogy hány fokosra sikerül felmelegednie és mivel a karácsonyra kapott sütőhőmérőmet már sikerült tönkre tennem (tudom, szőkenő a vasgolyóival...), eléggé találomra megy a dolog.

25 dkg lisztet és

25 dkg tönköly lisztet egy tálba szitáltam, a közepében kis mélyedést alakítottam ki, ahová beöntöttem

0.5 dl langyos tejet és beletettem

2.5 dkg élesztőt és

egy nagyobb csipet cukrot.

1 tojást kikevertem

2 dl tejföllel és

1 evőkanál sóval és a liszthez adtam

25 dkg margarinnal együtt. Miután az élesztő felfutott, a tésztát összegyúrtam és fél órát kelesztettem. Közben

10 dkg medvehagymát durvára vágtam és kevés vajon kissé megfonnyasztottam. A tésztát vastagra nyújtotam, megkentem puha vajjal és eloszlattam rajta a medvehagyma 1/3-át. 9 rétegbe hajtottam, majd pihentettem/kelesztettem. A hajtogatást, kenegetést még 2x megismételtem. A tésztát végül ujjnyi vastagra nyújtottam, megkentem tojással, majd berácsoztam és felkockáztam, végül reszelt sajttal megszórtam. Elvileg 200 fokon kb 15 percig kell sütni, én a sütőm miatt ennél sokkal többet kínlódtam vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr302812403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása