Tejkaramella

Címkék: édesség karamell sűrített tej

2011.10.17. 08:30

Gyermekkoromban nem igazán voltam karamell rajongó, az egyetlen kivétel a Krowka nevezetű lengyel tejkaramella volt. Lehet ilyet manapság is kapni, de akkoriban jobb volt... Mostanában azonban nagyon is rá vagyok kattanva a karamellre, hónapok óta csak Snickerst eszem, ha édességre vágyom. Így aztán mikor TücsökBogárnál megláttam a házi tejkaramell gyártás egyszerű változatát, azonnal tudtam, hogy ez kell nekem. A sűrített tejet azonnal beszereztem, de a megvalósítás végül mostanáig váratott magára. És bár eredetileg valami süteményt, édességet, desszertet szerettem volna gyártani belőle, a lányommal végül elnyalogattuk csak így magában...

3 tubus cukrozott sűrített tejet (összesen kb 450-500 g) egy befőttes üvegbe nyomunk (tetejét rátesszük, de nagyon nem kell rácsavarni, mert aztán nehéz lesz levenni) vízzel telt edénybe állítjuk, úgy, hogy a víz a sűrített tej fölé érjen, majd szép lassan, mintha húslevest főznénk, melegítjük. Én a hőmérséklettel nagyon bátortalan voltam az elején, úgyhogy nem nagyon haladt a dolog, szóval szerintem lehetünk bátrabbak, a víz csak 100 fokos tud lenni... Elvileg kb 3 óra alatt készül el, nekem jóval több időbe került, ill. azon is múlik, mennyire barnára, karamellesre szeretnénk készíteni. Tehát csak türelem és bátorság, a jutalom nem marad el!

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr523298647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacusru 2011.10.19. 00:46:26

Ennyi? Hmm... nem gondoltam volna :-)

Mi van akkor, ha nem kíván az ember ipari hulladékból tejkaramellát készíteni?
Gondolom nádcukorból, tejszínből is előállítható.
Tudja esetleg valaki, hogy milyen arányban és pontosan miből?

Köszönöm

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.10.19. 15:29:39

@Lacusru: igen, ennyi :) minden bizonnyal előállítható más módon is, de a cukormennyiség és a főzési idő miatt egészséges már semmiképpen sem lehet :)

egyébként íme: velvet.hu/blogok/tejbenvajban/2008/10/31/fozzunk_tejet_dulce_de_leche_hazilag
süti beállítások módosítása