Bár alapvetően kezdek teljesen átállni a tévéről az internetre, legyen szó akár hírekről, akár főzési ötletekről, időnként azért be-be csúszik egy kis TV Paprika, TLC, különösen, hogy a férjemnek ezek jelentik a kedvenceit. És bizony vannak olyan műsorok, amik meghozzák e kedvemet elkészíteni valamit. Így történt ezúttal is. Buddy, a Cake Boss, ezúttal nem tortát süt az egyik műsorában, hanem olasz nagymamája receptjeit főzi meg és engem teljesen elbűvöl, ahogyan ezt teszi. Semmi hókusz-pókusz, mert lássuk be, viszonylag kevéssé valószínű, hogy 50 évvel ezelőtt egy délolasz "mamma" Heston Blumenthal technológiáit használta volna, vagy akár csak Gordon Ramsay kifinomultságával főzött volna. Ilyen szempontból, pl. Jamie Oliver sokkal közelebb áll a szívemhez. De térjünk vissza Buddyhoz és az egyszerű olasz konyhához. Alig néhány hozzávaló, pár perc és máris kész egy finom tészta. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a sonka a férjem kifejezett kívánságára került a hozzávalók közé. El természetesen nem rontotta, de enélkül is tökéletes lehet.

50 dkg brokkolit rózsáira szedek, a nagyokat el is vágom, majd sós vízben pár perc alatt megfőzöm. Nagyon fontos, hogy ne főzzük túl, tényleg csak pár perc!

25 dkg tésztát (eredetileg spagettit, de nekem épp kifogyott és egyébként is azt kedvelem a legkevésbé) megfőzök, akár a bokkoli főzőlevében is. Közben egy serpenyőben,

olíva olajon (ezúttal nem kell, hogy kevés legyen, mert ez az egyik fő alapanyag),

felkockázott sonkát pirítottam, majd hozzáadtam

fokhagymát, lapokra vágva, ízlés szerinti mennyiségben (de szintén nem keveset), majd a főzőbízből egyenesen rászedtem a tésztát, belekevertem a brokkolit, alaposan átforgattam, végül

sóval, borssal, parmezánnal ízesítettem. Aki szereti a csípőset, az bátran használjon chilit is. Attól függően, hogy leves után, vagy egytálételként, netán köretként esszük, 2-4 adag lesz belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr663395595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t.imre63 2011.11.21. 13:32:49

Hmmm nagyon guszta!:)
süti beállítások módosítása