Hol kezdjem? Talán ott, hogy amikor végre megkóstoltam, egyszerűen az a bizonyos b betűs szó csúszott ki a számon... Életem fő művének éreztem abban a pillanatban. A dolog szépséghibája, hogy a recept nem az én ötletem, hanem a Magyar Konyhában olvastam a Molnár B. Tamás - Bittera Dóra szerzőpáros tollából, de ez nem sokat rontott a büszkeségemen és főleg nem az élvezeten. Még sohasem ettem gesztenyét sósan, mégis, amikor a receptet elolvastam, azt éreztem, hogy ez kell nekem. Szerelem első látásra. És oly kevés dolog van az életben, amikor a valóság felülmúlja az álmokat - most pedig ez is megtörtént... Egyszerűen nem tudtam betelni vele... A gesztenye édessége, a kelbimbó kesernyéje, a bacon füstössége, a fokhagyma fűszeressége... Ki kell próbálni! Azt azért nem mondom, hogy egyszerű elkészíteni, de megéri!

Szóval, nincs mit szépíteni, ez egy macerás dolog. A négy összetevőt külön-külön kell elkészíteni, majd a végén összekeverni, tehát négy külön edény és az időzítés sem egyszerű. Itt-ott eltértem picit az eredeti recepttől, részben szövegértési problémák :), részben némi egyszerűsítés miatt. Tehát:

A glasszírozott gesztenye:

kb 20 dkg gesztenyét feltettem főni

1 teáskanál mézzel és

1 evőkanál vajjal ízesített

2-3 dl húslevesben. Felforralás után fedő alatt csendesen főztem, végül a fedőt levéve sziruposra sűrítettem a levet.

A tisztított fokhagyma gerezdeket (sokat) tejben megfőztem.

50 dkg kelbimbót megtisztítottam, a nagyobbakat félbevágtam, majd forró, sós vízben 6 perc alatt megfőztem - a kelbimbót nem szabad sokáig főzni, mert akkor jön elő az a kellemetlen kénes szag, ami miatt sokan nem szereteik, de szerintem keményen sem jó.

10 dkg bacont (kolozsvári szalonnát) csíkokra vágtam, kevés zsiradékon megpirítotam, majd hozzá adtam először a kelbimbót, majd a fokhagymát, végül a gesztenyét a sziruppal együtt. Kevés vizet adtam hozzá, hogy hígítsam a szirupot és mindenhová jusson belőle.

Elméletileg köretnek szántam, de végül alig ettem mást (egy kis csehes-szlovákos malacsültet és tepsis krumplit)...

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr443412036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2011.11.28. 10:49:19

glazúr- galuzurozott
Glasur glas, glace! innen ered
glasszé- az kesztyü

lüke 2011.11.28. 10:52:19

glazurozott bocs

egyébként máz, fényes mázzal való bevonás

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.11.28. 10:57:37

@lüke: úgy is lehet. akinek nincs bicskája :D
nem saját kútfő, ezt így hívják. ha szerinted nem jó, akkor kéretik az említett szerzőpárossal (és még jó sokakkal) vitatkozni!
süti beállítások módosítása