Grissini

Címkék: kelt tészta olaszos sós csemege

2012.03.07. 08:30

A recept Vrábel Krisztina: Főzd magad! című könyvéből. Persze, kicsit belekontárkodtam, de a lényegi dolgokba azért nem. Nagyon jó kis sós csemege ez! Azon frissiben inkább csak "jó, jó, de semmi különös" volt, valahogy másnapra kelt igazán életre. Határozottan kiérződött belőle az olíva, kellemesen ropogós maradt és átkerült az "abbahagyhatatlan" kategóriába...

1 dl langyos vízbe szórtam

7 g szárított élesztőt (eredetileg 2 dkg frisset) és elkevertem

1 dl olíva olajjal is, hozzáadtam

20 dkg lisztet (eredetileg BL 80, az enyémen nem volt ilyen típusú jelzés) és 1,5 óra alatt megkelesztettem a kovászt (folyós, ragacsos a cucc). Ekkor adtam hozzá még

20 dkg lisztet (tehát összesen 40 dkg-ra van szükség), 

1 teáskanál sót és jó alaposan összegyúrtam. Nekem még kívánkozott hozzá egy kis víz, de ez nagyban függ a liszttől. Újabb 1,5 órát kelesztettem, majd kb fél centi vastagságú téglalappá nyújtottam ki. Megkentem olíva olajjal és megszórtam némi sóval, valamint fokhagyma granulátummal. Vékony csíkokra vágtam a tésztát, majd ezeket kissé megcsavarva tepsibe helyeztem. 200 fokon kb 15 percet sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr824289567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csillák Csillája 2012.03.08. 11:39:20

Az átlagos fehér liszt BL55, ezt vesszük a boltban, ha nem figyeljük a kódot, csak fehér lisztet akarunk.
A lisztek kódjai itt vannak:
hu.wikipedia.org/wiki/Liszt
Egyébként én Tamástól hallottam, hogy BL80-as kenyérlisztből jó a pizzát készíteni:) Úgyhogy néha szokott nálatok is lenni...
Köszi a receptet, én is megcsinálom ezt a grissini-t Ákos szülinapjára holnap.
süti beállítások módosítása