Pár hete láttam egy hasonló tortát a neten és rögtön beleszerettem. Csokis, habos, meggyes, nem kell sütni - hirtelen ennyi az előnyös tulajdonságok közül. Úgyhogy gyorsan felírtam a hozzávalókat egy darab papírra. Az ügymenetet persze nem, mondván, arra úgyis emlékezni fogok... Nos nem annyira emlékeztem, de ez nem lehetett akadály. Csüccs a gép elé - és nem találom... Annyi csokitorta van a neten, esélytelen voltam. Kicsit összeszalad ugyan a szemöldököm, de tudtam, hogy összehozom valahogyan. Össze bizony! Hirtelen hamarjában első számú kedvenccé lépett elő. Nagyon finom, nagyon egyszerű. Evés közben aztán az is beugrott, hogy tulajdonképpen egészen lúdláb torta íze van, az állaga meg a Rigó Jancsiéra emlékeztetett.

meggyes csokihab torta.JPG

30 dkg étcsokoládét összeolvasztottam

5 dkg vajjal,

5 dl tejjel,

1 dl meggylével (befőtt)

10 dkg barna nádcukorral. Belekevertem 

10 gr zselatint is, mindezeket jól összemelegítettem, de nem forraltam fel. Vízfürdőbe tettem hűlni. Közben elkészítettem az alapot

20 dkg csokis kekszet (Jó reggelt) késes aprítóban megdaráltam majd

6-7 dkg puha vajjal összekevertem és egy tortaforma aljába nyomkodtam. A tészta alapot kiraktam 

meggyel, amihez én most tavalyi rumos meggyet használtam, de sima befőtt is megfelel, ebben az esetben külön gondoskodjunk a rumosításról. Habbá vertem 

5 dl tejszínt és a közben meghűlt csokis masszához kevertem. Attól függően, hogy mennyire alaposan keverünk, a kész krém a homogén csokistól az egészen márványozott hatásúig terjedhet, ízlés kérdése. A csokis habot a tésztára és a meggyre halmoztam, aztán hűtőbe tettem egy éjszakára. Tálaláskor tejszínnel és meggyel díszítettem.

Ha valaki ráismer a receptjére, szóljon, linkelem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr545282556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása