Valahol félúton a citromos tiramisu (internetes nevén "citromos álom") és a  kekszes "csodasüti" között. Nálunk a csodasüti nem volt annyira nyerő a savanykás íze miatt, ezért gondoltam, hogy rögtön citromosra készítem, hiszen ebben az esetben ez nem lesz zavaró. Ennek a sütinek van egy óriási előnye - 5 perc alatt készen van, és egy óriási hátránya - órákat kell várni, míg fogyasztható lesz. De megéri!

citromos kekszes süti blog.JPG

Ezúttal egy kisebb adagot készítettem, de érdemes többszörözni...

Egy 20x20-as formába került ez az adag, felváltva rétegezve a keksz és a krém.

kb 20 dkg keksz (nekem ezúttal vajas keksz, de sima háztartási is megfelel - ez egy kicsit lassabban puhul)

A krémhez

25 dkg mascarponét és

30 dkg tejfölt összekevertem, majd 

édesítettem (részben cukor, részben méz) és

citromoztam (1 citrom reszelt héja és ízlés szerint leve). 

Állás közben a keksz felveszi a krém nedvesség tartalmát és megpuhul, a krém pedig ezáltal kissé "kiszárad" és valóban krémszerűvé válik.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr555616754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása