Már nem tudom, hogyan került szóba, de valamelyik évben ez a torta lett az ország tortája. Mindenesetre pont akkor történt, amikor a szüleim is nálunk voltak és a gyerekek leadták a rendelést, hogy következő látogatásunkkor anyukám ezt a tortát süsse meg nekik. Megtörtént. Finom volt! De ha a receptet elovassátok, akkor megértitek, hogy miért nem lesz ebből sűrű rendszer :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előző nap 5 tojásból hagyományos kerek piskótát készitettem: 5db tojás fehérjét jól felvertem, bele 5 evőkanál cukor, tovább verem, addig amig megfordítható a tál, és nem esik a Zsófi fejére. Következik a tojássárgája belekeverése, és keverés még kb 5 percig, majd 5 tetős evőkanál liszt, bele fél sütőpor, mehet a tortaformába és a nem túl forró sütőbe. Ezzel a módszerrel a piskóta mindig sikerül!
 
Másnap 1 vaníliás főzős pudingporból, ½ l  tejből, 1 vaníliás cukorból pudingot főztem. 5 tojássárgáját kikevertem 2 evőkanál cukorral, és ½ dl tejjel és a pudinghoz kevertem, jól belesimult, nem csomósodott, hidegvizben kihütöttem. 20 dkg rámát kikevertem 20 dkg porcukorral. Ebből vettem el a 2 evőkanállal a tojássárgához. Ebbe a krémbe  óvatosan kanalanként belekevertem a konyha hőmérsékletű pudingot, minden simán ment.
 
A piskótát ketté vágtam, a két belső felét megkentem hig sárgabarack dzsemmel. A tortaformába helyeztem az egyik barackos piskóta lapot, rá a fele krémet, majd a másik piskóta, rá dzsem, és a másik fele krém, most ment a hideg hűtőbe.
 
Ezután az 5 db tojásfehérjét jól felvertem, bele 5 evőkanál cukor, bele a habzsákba és 16 db babapiskóta formát nyomtam a kipapirozott, olajozott tepsibe, mivel fele hab megmaradt, emeletet nyomtam a piskóta-habokra, a sötőben megszáritottam.az ajtót megnyitottam, többször ránéztem.
 
Amikor kihűlt, egyenként felszedve, eléggé ragadt, ráhelyeztem a hűtött tortára, reszeltem rá egy kis csokit, és kész.
 
Több receptet elolvastam, de maradtam a saját madártej-receptemnél, csak  fél liter tejhez jött a pudingpor, és a 20 dkg ráma.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr602310294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cérnamama 2010.09.27. 22:44:14

El ne dőljön az a torta, egy kis zselatintól stabilabb lenne
süti beállítások módosítása