A legtöbb embernek az anyukája húslevese az etalon. Nem vagyok ezzel én sem másképp. És bár ettem már máshol is jó húslevest, az övé az, amelyik az otthon vagyok érzést adja a mai napig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A leves minősége szerintem teljes mértékben a hozzávaló hús minőségétől függ. Kell hozzá 1 db tisztított, darabolt, előzőleg  kertben kapirgált, kukoricán nevelt tyúk, melyet tisztítás után fél óráig citromos vízben áztatunk. A súlya kb. 3kg.

Elhelyezzük egy fazékban, ráöntünk 4.5 l. vizet, és felfőzzük a levest. Leszedjük a habját egy órát lassan, takarékon főzzük és teszünk bele 5 szál tisztított sárgarépát, 3 szál petrezselymet, fél karalábét, fél zellert,egy hagymát, 10 szem borsot, összekötözött petrezselyem és zellerlevelet, 1 paradicsomot, 1 paprikát, 2 kávéskanál sót. Tovább főzzük összesen kb. 4 órát .A főzés hossza az állat korától függ. 20 dkg. csigatésztát külön sós vízben megfőzünk. A leszűrt levest ráöntjük. Többen szeretik erős paprika  karikával ízesíteni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr82450847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása