almás-túrós pite

Címkék: alma túró tejszín linzer tészta

2010.11.30. 08:30

Vagy ez már tulajdonképpen torta? Mondjuk a kettő között félúton... Ezúttal kifejezetten valami almás-túrósat kerestem a neten, mert a túróból nem készült csusza, alma pedig van itthon bőven. Alexandránál találtam egy szimpatikus receptet, amin igazából csak annyit változtattam, hogy a linzer tészta mennyiségét kicsit lecsökkentettem, mert nekem nem 26, hanem 23 cm átmérőjű formám van és kihagytam a mazsolát, mert a nagyobbik nem szereti (legközelebb azért legalább a felébe teszek). Ja és elfeljetettem megnézni, hogy mikor tettem be a sütőbe és mivel hasonló dolgot még nem nagyon sütöttem, úgyhogy eléggé találomra ment a sütési idő. A sütő hőmérsékletéről pedig már nem is ejtek szót... De azért elkészült, szép lett és finom.

 

 

A linzertésztához

20 dkg lisztet,

10 dkg hideg vajat (darabolva),

8 dkg cukrot és

egy csipet sót

1-2 evőkanál hideg vízzel gyors mozdulatokkal tésztává gyúrok és hűtőszekrénybe teszek. Közben elkészítem a krémet:

0.5 kg túrót összekeverek

10 dkg cukorral,

3 tojás sárgájával és

1 zacskó vaníliás pudingporral. Ezután habbá verem a

3 tojás fehérjét, majd

2 dl tejszínt is és mindkettőt lazán a túrós krémhez keverem. A linzertésztát kiveszem a hűtőből és kinyújtom a tortaforma méretére úgy, hogy pereme is legyen. Villával megszúrkálom és beleöntöm a krémet. Ezután

kb 40 dkg almát meghámozok és a tetejére darabolok.

180 fokos sütőben elvileg 1 óra 15 percig kell sütni.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr662461695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2010.11.30. 09:16:49

Örülök, ha ízlett :)
Bármikor csináltam, ennek nagy sikere volt.

cérnamama 2010.11.30. 18:46:40

levegőt sem vette, csak néztem,néztem...megsütöm

olajbogyóka · http://psychogirl.blog.hu 2010.11.30. 19:36:52

nagyon jól néz ki! ezt ki fogom egyszer próbálni

Mágnes Dóra · http://mindenkaja.blog.hu/ 2010.12.11. 20:49:40

Nagyon szuperül néz ki! Mivel imádom a túrós-almás édességeket, ezért felvettem a listámra. :)
süti beállítások módosítása