almás zellerkrémleves

Címkék: alma leves zeller

2011.02.15. 08:30

Lassan tényleg a végére érek a zöldségeknek krémleves ügyileg, úgyhogy elérkezettnek láttam az időt egy kis újításnak. A zellerből készült leves (bár, mint írtam már, a zöldborsón kívül mindegyiket szó nélkül kanalazzák be), nem feltétlenül a legnagyobb kedvenc, ezért ezzel kezdtem a variálást. Almát, hagymát tettem bele a krumpli helyett és alaposan lepírítottam a zellert egy kis vajban főzés előtt. Az eredmény egy kicsit édeskésebb, de sokkal gazdagabb ízű leves lett. A lányoknak egyértelműen ez a verzió tetszett jobban, a fiúknak a hagyományos. Úgyhogy ezentúl felváltva főzöm :)

 

kb 0.5 kg zellert felkockáztam és

kb 3 dkg vajon alaposan lepirítottam. A vége felé tettem hozzá

1 közepes fej hagymát és

1 nagy almát is durvára vágva, majd felöntöttem vízzel.

Sóval, borssal, leveskockával ízesítettem, majd mikor megpuhultak a zöldségek, akkor

3 dkg liszttel

0,5 dl tejszínnel és

0.5 dl tejföllel behabartam, pár percig még főztem, majd leturmixoltam.

Pici szerecsendióval ízesítettem még.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterlancfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr132653112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása